Βιώσιμος Τουρισμός και Τουριστικοί Προορισμοί: μέρος δεύτερο.
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί ένας τουριστικός προορισμός είναι εξαιρετικά δημοφιλής και ένας άλλος όχι? Πέρα από την ομορφιά του τοπίου η από τα μνημεία, η τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός τόπου, παίζουν κι άλλοι παράγοντες σημαντικό ρόλο?
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί σε ένα μέρος που υπάρχουν σε κοντινή απόσταση τρεις πανέμορφες παραλίες, η μια είναι γεμάτη με κόσμο ενώ οι άλλες δυο όχι?
Έχετε αναρωτηθεί γιατί κάποιες πόλεις είναι πολύ πιο δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί από κάποιες άλλες?
Έχετε αναρωτηθεί τι είναι αυτό που τελικά καθορίζει την δημοφιλία στον τουρισμό?
Κατά τη γνώμη μου, η δημιουργία πολύ δημοφιλών τουριστικών προορισμών είναι μια ολόκληρη επιστήμη και τίποτε δεν γίνεται τυχαία
Πολλές φορές ένας τουριστικός προορισμός δημιουργείται εξ ολοκλήρου, διαφημίζεται με υψηλού κόστους προωθήσεις, λανσάρεται σαν επίγειος παράδεισος και ο κόσμος αρχίζει να τον επισκέπτεται μαζικά
Όμως, ακριβώς αυτή η μαζική επισκεψιμότητα είναι που δημιουργεί πολλά προβλήματα και στους ντόπιους αλλά και στους ίδιους τους τουρίστες, με συνέπεια ο επισκέπτης να αναζητά ολοένα και περισσότερο προορισμούς μέσα στους οποίους να μπορεί να διαμείνει πιο ανθρώπινα
Εκεί μπορεί να δώσει τη λύση ο βιώσιμος τουρισμός και οι αρχές του.
Εξετάζοντάς επισταμένα έναν τόπο, μπορούμε να εντοπίσουμε μέρη και μνημεία του που για πολλούς λόγους δεν είναι τόσο δημοφιλή, αλλά έχουν τις προϋποθέσεις να γίνουν ελκυστικοί τουριστικοί προορισμοί.
Με ένα μεθοδικό marketing plan μπορούμε να οργανώσουμε τους τόπους αυτούς έτσι ώστε να αναπτυχθούν με βάση τις αρχές του βιώσιμου τουρισμού και να μπορούν να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες τους με έναν εξαιρετικά ποιοτικό τρόπο ο οποίος δεν θα αφήνει αρνητικά αποτυπώματα στον ίδιο τον τόπο, στην οικονομία του αλλά και στην τοπική κοινότητα
Μπορούμε μάλιστα να ελαφρύνουμε ένα μαζικά επισκεπτόμενο προορισμό, αν αναπτύξουμε με την παραπάνω μέθοδο κοντινούς του προορισμούς, που θα μπορέσουν να φιλοξενήσουν ένα μεγάλο κομμάτι του μαζικού τουρισμού που ο δημοφιλής προορισμός φιλοξενούσε
Με αυτό τον τρόπο έχουμε δυο θετικά αποτελέσματα. Την αποσυμφόρηση ενός τουριστικού προορισμού που ο κόσμος τον επισκέπτεται μαζικά και ταυτόχρονα την κατεύθυνση της μαζικής αυτής επισκεψιμότητα σε πιο υγιή στάνταρ, σε άλλους προορισμούς που θα αναπτυχθούν σε σωστή βάση από την αρχή. Σε επόμενο άρθρο θα εξετάσουμε την μέθοδο με την οποία μπορούμε να εργαστούμε προς αυτή την κατεύθυνση
Και μην ξεχνάτε: Ο βιώσιμος Τουρισμός αποτελεί δικαίωμα και υποχρέωση. Εφαρμόστε τις αρχές του όπου και όσο περισσότερο μπορείτε!
Από τη Μαρία Αθανασοπούλου, founder of the tourism marketing company Respond On Demand, co-founder of the non-profit company Top Tourism, Chairwoman of the World Food Travel Association and Ambassador in Greece of Evintra. Maria holds a Master Culinary Travel Professional degree and she is also a Sustainable Tourism expert.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στην παρούσα ιστοσελίδα με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Top Tourism