Βιώσιμος Τουρισμός και Τουριστικοί Προορισμοί - μέρος τρίτο
Αν πιστεύετε πως ταξιδεύοντας σε έναν προορισμό για ένα ικανό αριθμό ημερών ή εβδομάδων θα μάθετε τα πάντα γι’ αυτόν, δεν είναι βέβαιο πως έχετε δίκιο.
Ακόμα κι αν μελετήσετε διεξοδικά τις κινήσεις σας, τις μεταφορές σας, τη διαμονή σας κλπ., το πιθανότερο είναι πως θα δείτε μόνο τα πιο δημοφιλή σημεία και μνημεία του προορισμού τον οποίο επισκεφθήκατε.
Είναι όμως πάντα τα πιο δημοφιλή σημεία και μνημεία αυτά που πρέπει να δούμε ταξιδεύοντας κάπου; Ας είμαστε ειλικρινείς: Η δημοφιλία ενός μέρους έχει να κάνει με το αν υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε αυτό η όχι, με το αν έχουν δημιουργηθεί οι απαραίτητες προδιαγραφές ώστε να είναι το μέρος επισκέψιμο από ικανό αριθμό ανθρώπων κλπ.
Σε σχέση όμως με τη σπουδαιότητα ενός μνημείου, οι προϋποθέσεις δεν είναι οι ίδιες.
Τι θέλω να πω με αυτό? Ότι συχνά, βλέπουμε μπροστά στα μάτια μας τη δημιουργία διάσημων τουριστικών προορισμών επειδή απλά βολεύει, ενώ λίγο πιο δίπλα υπάρχουν κρυμμένοι παράδεισοι που κάνεις δεν έκανε τον κόπο να τους φέρει στο φως, να εργαστεί για την ανάδειξη τους!
Τα τελευταία χρόνιά, ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούσαν να ανακαλύψουν το αληθινό πρόσωπο ενός προορισμού και όχι μόνο τις διάσημες όψεις του. Η τάση αυτή, όπως λένε οι ειδικοί, θα συνεχιστεί και στο μέλλον
Πολλές χώρες θα έχουν την ευκαιρία ν αναδείξουν μέρη και μνημεία που ως τώρα δεν αποτελούσαν «μόδα». Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουν να αναπτύξουν τον τουρισμό σε πολλές ακόμα περιοχές τους, και η οικονομία φυσικά θα ακολουθήσει
Τα δημοφιλή μέρη και μνημεία ορίζονται εκ νέου. Με ναέ κριτήρια. Και είναι ευκαιρία τώρα για πολλά μέρη που ως σήμερα δεν ήταν ιδιαιτέρως γνωστά, να κερδίσουν τη θέση που τους αξίζει στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού!
Και μην ξεχνάτε: Ο βιώσιμος Τουρισμός αποτελεί δικαίωμα και υποχρέωση. Εφαρμόστε τις αρχές του όπου και όσο περισσότερο μπορείτε!
Από τη Μαρία Αθανασοπούλου, founder of the tourism marketing company Respond On Demand, co-founder of the non-profit company Top Tourism, Chairwoman of the World Food Travel Association and Ambassador in Greece of Evintra. Maria holds a Master Culinary Travel Professional degree and she is also a Sustainable Tourism expert.
ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η αναδημοσίευση, ολική, μερική ή περιληπτική αναπαραγωγή, η κατά παράφραση ή διασκευή των κειμένων που περιέχονται στην παρούσα ιστοσελίδα με οποιονδήποτε τρόπο (ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο), χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια της Top Tourism